
Egy weboldal kétféleképpen szolgálhatja az értékesítést. Konkrét online rendelési lehetőség révén vagy pedig közvetve, ajánlatkérés, visszahívás igénylése által. Ez utóbbi értékesítési lehetőségeket nevezik szaknyelven leadeknek, amelyeknek a különböző eszközökkel való gyűjtése a lead generálás.
Az online lead generálás egyik legnagyobb forrása továbbra is a Google, hiszen innen érkezik a legtöbb látogató, érdeklődő, akiket arra szeretnénk észrevétlenül rávenni, hogy felvegyék a kapcsolatot a weboldal mögött álló cég alkalmazottaival.
Tehát, a lead alapú kampányok mindenképpen kell tartalmazzák a SEO eszközeit is, mivel a Google találati lista alapján csak akkor bukkanhatnak rá az adott honlapra, ha az valahol az elsők között szerepel. Továbbá fontos a CPC, vagyis a kattintás alapú hirdetések és tartalommarketing alkalmazása is, ugyanis a hirdetésekre már nagy valószínűséggel olyanok fognak kattintani, akiknek felkeltettük az érdeklődését.
A minőségi tartalommal pedig olyan pozitív kép alakítható ki a szolgáltatóról, ami arra ösztönzi a potenciális ügyfelet, hogy kapcsolatba lépjen vele. Ugyanakkor az online lead generálás legalább ugyanolyan lényegi forrása a Facebook is, mert segítségével tényleg pillanatok alatt lehet elérni a célközönség millió tagját.
Sőt, nemcsak elérni lehet őket, hanem a kapcsolatot is lehet velük tartani, így azonnal lehet reagálni a kérésekre, igényekre, panaszokra és átirányítani a weboldalra. Ellenben, az online lead generálás és egy hatékony kampány felépítése, kivitelezése nem olyan egyszerű, mint az elsőre hangzik, hiszen egyszerre rengeteg mindenre kell figyelni és még a Google, illetve a Facebook szabályrendszerének is eleget kell tenni.
Tehát, amennyiben online lead generálás a cél, akkor kell keresni egy csapatot, akik minden téren rendelkeznek szakmai tudással és tapasztalatuk is van a témában, mert nagyon hamar el lehet veszni a marketing világában, a nem megfelelő eljárás pedig negatívan is kihathat a weboldalra, valamint a cégre.