A mesterséges intelligencia már nem csak egy utópikus elképzelés. Az iPhone-tulajdonosokat a Siri tájékoztatja az időjárásról és a közlekedési információkról, az IBM Watson nevű szuperszámítógépe képes volt megnyerni egy műveltségi vetélkedőt.
A számítógépek sakkprogramjai ma már olyan fejlettek, hogy minden évben külön versenyt rendeznek számukra, ahol a játékosok mind gépek, ahol szuperszámítógépek versengenek egymással.
Éppen ezért ma már nem az a kérdés, hogy megváltoztatja-e valaha a mesterséges intelligencia az ingatlanpiac világát is, hanem csak az, hogy mikor fog ez bekövetkezni.
Bár még nem tartunk ennél a forradalmi változásnál, már ma is több helyen alkalmaznak mesterséges intelligenciát.
A Facebook Messenger applikáció például immáron nem csupán egy üzenetküldő program, hanem akár lakáskeresésre is használható az ingatlanközvetítő Trulian keresztül. Ha valahol az USA-ban lakást szeretnénk bérelni, nincs más dolgunk, mint írni egy üzenetet a Trulia botnak, aki elküldi nekünk az ajánlatok listáját.
Ma a legpontosabb és egyben legnépszerűbb mesterséges intelligencián alapuló program a Netflix ajánlórendszere. A cég bevallása szerint a filmek és a sorozatok durván 75 százalékát választják ki a felhasználók az ajánlórendszer segítsége alapján, ami folyamatosan elemzi és párosítja a felhasználók ízléseit.
Ez a fajta mélytanulás jelenhet meg hamarosan az ingatlanpiaci szolgáltatóknál is. Ma még a vevők elsősorban szoba- és fürdőszobaszám, garázs, pince és hasonló jellemzők alapján néznek maguknak ingatlant. Hamarosan azonban a keresők figyelembe vehetik a vevők személyiségének jellemzőit és preferenciáit, ami alapján a leginkább megfelelő otthonokat tudják ajánlani, a hozzájuk legjobban passzoló környéken.
Mindehhez természetesen óriási mennyiségű adatot kell tárolni, ezért a DoclerNet szerverparkjához hasonló kapacitású tárhelyekre egyre nagyobb igény lesz a jövőben.
Jelenleg még az ingatlanközvetítő portálok arra törekednek, hogy minél több információt jelenítsenek meg honlapjaikon. A jövő útja azonban az, hogy csak a releváns információkról tájékoztassák a vevőket.